Van Valencia naar Barcelona

Gepubliceerd op 20 juni 2019 om 21:25

Woensdag 12 juni rijden we in 1,5 uur richting een voorstadje van Valencia. We maken eerst nog even een stop bij de Decathlon. Nieuwe zwembandjes voor Yara kopen, voor beide meiden nieuwe UV zwemkleren en we vinden voor Julia nog een mooie zonnebril. We waren ook nog op zoek naar kurkjes voor Julia om om te doen met zwemmen, in plaats van haar bandjes, maar die hadden ze helaas niet. We komen rond het middaguur aan en nadat we gegeten hebben leggen we Yara op bed.

Nadat ze wakker is nemen we de bus richting Valencia. Het duurt ongeveer een half uurtje voordat we middenin de stad uitstappen.  Met de meisjes in de buggy en de kinderwagen maken we flink wat meters door de prachtige stad.

We kopen een 'wave' ijsje. Dit ijs wordt op een speciale manier klaargemaakt door de ingredienten door elkaar te mengen op een grote vriesplaat en daarna met een soort plamuurmes als een golfje worden opgerold. We kiezen voor aardbei met snoepjes en banaan met chocoladesaus.

Daarna bezoeken we het grote, 8 kilometer lange stadspark van Valencia. Natuurlijk wordt er even lekker in de speeltuin gespeeld.

In de avond eten we op het terras 2 porties patatas bravas, chicken wings en paëlla. We nemen pas om half 9 de bus terug. De meisjes zijn inmiddels gewend aan dit ritme dus ia het voor hen geen probleem.

Donderdag 13 juni rijden we weer verder. We maken na een uurtje rijden een tussenstop in Peniscola. We spelen even lekker op het strand en eten onze lunch.

Daarna rijden we door naar Torre del Sol. Dit plaatsje ligt ongeveer 1 uur onder Barcelona. We checken in bij een grote camping met 600 kampeerplaatsen en daarnaast nog vele bungalows.

Om bij de kampeerplaatsen te komen moet je wel onder een poortje doorrijden. Er staat een bordje op '3.10m'. Onze camper is 3.10m! Dat gaan we dus zeker niet proberen. Gelukkig is er ook een achter ingang waarnaar we begeleid worden zodat we zonder poortjes de camping toch op kunnen.

In de middag brengen we natuurlijk een bezoekje aan het grote zwembad. Voor de kinderen is er een soort waterbaan waar ze met een bootje of scooter doorheen kunnen varen. Yara vindt het niets maar Julia geniet er volop van.

Onze kampeerplaats ligt op slechts 30 meter van de zee. Slechts gescheiden door een klein dijkje van 3 meter hoog met een trap erover.

Vrijdagochtend nemen we onze ontbijtspullen mee naar het strand en eten daar ons ontbijtje op. Er staan flinke golven en het strandje is maar enkele meters breed.

Na het ontbijt zetten we onze spulletjes hogerop en brengen de rest van de ochtend door met het maken van een badje met muurtje om de golven tegen te houden.

We lunchen bij de camper en daarna gaat Yara naar bed. Joris bouwt met Julia een tent met gebruik van de tafels en stoelen, waarna ze in de tent heerlijk wat filmpjes op de tablet kijken.

Daarna maakt Joris een fietstocht en vermaken de meiden zich met de duplo, in de speeltuin en met het in bad stoppen van de knuffels.

Ze hebben op deze camping in alle badhokken ook speciaal kinder sanitair. We komen dat wel vaker tegen maar hier hebben ze het wel érg leuk gemaakt.

Na het avondeten gaat Esther nog een rondje hardlopen.

Zaterdagochtend ontbijten we wederom op het strand. We spelen nog wat en pakken tegen 11 uur ons boeltje in om te vertrekken.

We rijden in een kleine 2 uur naar camping Barcelona, ten noorden van de stad. In de middag vermaken we ons op de camping en in het zwembad.

De volgende ochtend zetten we voor het eerst sinds lange tijd weer een wekker. We hebben namelijk om 09.15 plekjes in de bus gereserveerd die ons vanaf de camping naar Barcelona brengt.

Joris en Esther hebben de stad al meerdere keren bezocht dus er is geen 'noodzaak' om bepaalde highlights te bezoeken. We wandelen eerst maar eens over de ramblas, langs de haven, richting het strand.

Op het strand is het dan al flink druk. We hebben voor de meisjes hun zwemkleding en emmertjes meegenomen. Voor onszelf halen we 2 cappuccino's bij de dichtsbijzijnde strandtent.

Na het strand bezoek wandelen we weer een stukje verder. Yara valt in slaap in de kinderwagen en we vinden een leuk terrasje bij een speeltuin. We bestellen een sangria en wat hapjes terwijl Julia zich vermaakt in de speeltuin. Al snel wordt Yara ook wakker en genieten we allemaal van de tapas.

We lopen weer verder, richting de Sagrada Familia. We vertellen Julia dat meneer Gaudi al heeeeel lang aan deze kerk aan het bouwen is, meer dan 100 nachtjes. Dat vindt ze erg lang duren, hij moet maar eens een beetje opschieten!

We hadden de meisjes nog een ijsje belooft dus bij de Sagrada Familia halen we bij de Mac een lekker softijsje.

We hadden van tevoren bedacht dat we in de middag rond 2 uur wel weer terug naar de camping zouden willen. Aangezien de shuttle bus vanuit de camping dan niet reed (die komt pas om 17.00 uur weer), zouden we met de trein terug moeten. Inmiddels is het echter al half 4 en besluiten we het uit te zingen tot 5 uur. De route met de trein is bovendien een uur terwijl het met de bus slechts een half uur is.

We wandelen in totaal bijna 10 kilometer door de stad deze dag. We bezoeken nog even een speeltuintje en lopen dan terug naar de Placa de Catalunia om op de bus te stappen.

De meiden hebben het de hele dag supergoed gedaan. We eten lekker tomatensoep met brood en smeersels en de rest van de avond komen we bij van de lange dag.

Maandagochtend vertrekken we weer van de camping. We rijden naar Argeles-sur-Mer. Weer terug in Frankrijk dus! Bij de grens pakken we meteen een stukje file mee vanwege wegwerkzaamheden.

In Argeles hebben we een leuke camping, El Dauphin. De camping heeft vooral veel vakantiehuisjes en stacaravans en slechts een stuk of 30 kampeerplaatsen. De receptie is tussen 1 en 2 gesloten dus we vermaken ons even in de speeltuin.

Nadat we op de plek zijn geinstalleerd gaat Yara slapen en gaan Esther en Julia naar de miniclub. In het 'clubhuis' kan Julia heerlijk knutselen en andere spelletjes doen.

Daarna gaan we nog even genieten van het leuke zwembad met glijbanen.

Dinsdag gaan we op de fiets naar het strand, 15 min verderop. We brengen Joris z'n stadsfiets bij de fietsenmaker want de achterband is aan vervanging toe.

Joris en de meisjes vermaken zich op het strand, Esther gaat even lekker winkelen bij de vele winkeltjes in de straatjes achter het strand.

Daarna gaan we allevier nog even zwemmen in de zee. We drogen op en eten tapas bij een zaakje aan het strand. Daarna lopen we terug naar de fietsenmaker, de fiets is gelukkig klaar!

In de middag gaat Yara slapen en gaan Julia en Esther weer naar de mini club. Daarna gaat Joris nog even met Julia zwemmen. Yara en Esther maken alvast het avondeten klaar.

Na het avondeten fietst Joris nog even met Julia naar de kermis in het dorp.