Met ons gezin 15 weken met een camper door Europa

De laatste dagen van onze reis!

Zaterdag 10 augustus. Joris is jarig! We versieren de camper met vlaggetjes en doen even lekker rustig aan. Cadeautjes doen we niet aan, dat komt volgend jaar wel weer. Julia heeft wel een tekening gemaakt voor papa.

Lees meer »

100 nachten zijn behaald!

Vrijdag 2 augustus: we hebben 100 nachtjes in onze camper geslapen!! Wauw we zijn er best een soort trots op dat we dit gedaan hebben en het gelukt is.

Laatste dagen in Oostenrijk

Vrijdag 26 juli verlaten we de 'disco-camping'. Esther meldt toch even dat we het prettig hadden gevonden bij aankomst even ingelicht te worden over het feestje, waarop de receptioniste vrijwel direct aangaf dat we niet hoefden te betalen. Dat had voor ons nou ook weer niet gehoeven (een kleine geste was al leuk geweest) maar de dame stond erop.

Lees meer »

We blijven nog even in Oostenrijk

Zaterdag 20 juli rijden we 's morgens al vroeg onze camping af. We ontbijten al rijdend in een half uurtje naar een pretparkje in de buurt. We wilden er vroeg zijn in verband met de warmte en drukte.

3 maanden onderweg!

Op woensdag 24 april vertrokken we op reis. Dat betekent dat we inmiddels 3 maanden onderweg zijn! Wat gaat de tijd snel. Ons avontuur is al bijna voorbij.

Naar Kroatië

Zondag 7 juli vertrekken we van de camping in Grado. Naar aanleiding van het overlijden van Esthers oma is er natuurlijk veelvuldig contact met het thuisfront.

Prachtig Toscane & inbraak

Zoals je in de vorige blog kon lezen zijn we sinds zondag op een camping ten noorden van Toscane. Tijdens het autorijden konden we al genieten van de prachtige natuur in dit gebied. Nu begrijpen we waarom veel mensen graag naar deze regio op vakantie gaan!

Italië en Europese hittegolf

Vanuit onze camping nabij Cagnes-sur-Mer is het helaas niet te doen om per fiets naar het dorpje te rijden. Althans, naar het dorpje toe had wel gelukt, maar de terugweg was een serieuze beproeving geweest. We overwegen nog de optie om vanuit de camping met de bus naar Nice te gaan, maar dat is 1 uur enkele reis en vinden we voor de meisjes in combinatie met de hoge temperaturen te lang. Er zijn helaas geen camperplaatsen in dit gebied (sowieso hebben we gemerkt dat de Cote d'Azur niet heel camper-vriendelijk is) en dus besluiten we door te rijden. Esther en Joris hebben Nice vroeger bovendien al eens bezocht.

Terug in Frankrijk

Woensdagochtend 19 juni besluiten we nog even lekker gebruik te maken van het leuke zwembad bij deze camping. Het is al heerlijk warm buiten, zo'n 25 graden, dus heerlijk om nog even te zwemmen.We gaan met z'n allen van de grote glijbanen en Julia leert van Joris hoe ze moet duiken. Julia beheerst inmiddels door alle zwemuurtjes al keurig de schoolslag. Wel nog met bandjes om. We zijn op zoek  naar kurkjes zodat ze daarmee kan oefenen.

Van Valencia naar Barcelona

Woensdag 12 juni rijden we in 1,5 uur richting een voorstadje van Valencia. We maken eerst nog even een stop bij de Decathlon. Nieuwe zwembandjes voor Yara kopen, voor beide meiden nieuwe UV zwemkleren en we vinden voor Julia nog een mooie zonnebril. We waren ook nog op zoek naar kurkjes voor Julia om om te doen met zwemmen, in plaats van haar bandjes, maar die hadden ze helaas niet. We komen rond het middaguur aan en nadat we gegeten hebben leggen we Yara op bed.