Terug in Frankrijk

Gepubliceerd op 26 juni 2019 om 22:40

Woensdagochtend 19 juni besluiten we nog even lekker gebruik te maken van het leuke zwembad bij deze camping. Het is al heerlijk warm buiten, zo'n 25 graden, dus heerlijk om nog even te zwemmen.
We gaan met z'n allen van de grote glijbanen en Julia leert van Joris hoe ze moet duiken. Julia beheerst inmiddels door alle zwemuurtjes al keurig de schoolslag. Wel nog met bandjes om. We zijn op zoek  naar kurkjes zodat ze daarmee kan oefenen.

We hadden de camper al ingeladen dus rijden na het zwemmen en omkleden snel de camping af. We rijden in 1,5 uur naar Mèze. Yara valt in haar autostoeltje in slaap, moe van al het zwemmen waarschijnlijk.

Onderweg passeren we allerlei prachtige velden met druivenranken, we zijn nu in de Languedoc.

We moeten helaas nog 20 minuten wachten om in te checken want de receptie is tussen 1 en 2 gesloten. Wij vinden dit toch niet zo gastvrij steeds om mee te maken. Bij aankomst staan er al 5 campers en caravans voor ons waardoor de toegangsweg naar de camping helemaal vol staat.

Na het inchecken en uitladen spelen we wat rond de camper en in de speeltuin. Ook snijden we onze eerder gekochte watermeloen in stukjes. De meiden vinden het leuk om de laatste restjes uit de schillen te eten.

We maken met de meloen weer nieuwe ijsjes die de vriezer in gaan.

Daarna pakken we onze fietsen en rijden naar de supermarkt om de hoek. Joris heeft bedacht om te gaan barbecueën, dus we gaan op zoek naar zo'n wegwerp barbecue. Gelukkig hebben ze die liggen en na de nodige inkopen ínclusief een pak cornetto's fietsen we weer terug naar de camping. We leggen snel de boodschappen in de koelkast en fietsen dan in een paar minuten naar het meer waar de camping aan ligt. Daar genieten we van onze cornetto's. Julia eet gerust een hele cornetto op, Yara deelt haar ijsje met Esther en Joris eet er natuurlijk ook eentje op.

Daarna gaan we terug naar de camping en gaat de barbecue aan. Heerlijk!

Donderdag 20 juni gaan we op de fiets naar het dorpje Mèze, waar de wekelijkse markt is. Het is nog een flinke markt voor een klein dorpje! We trekken veel bijkijks met onze meisjes en kopen wat fruit, groenten , olijven en fuet worstjes.

We zoeken nog even een speeltuintje op en fietsen daarna weer terug. We vertrekken van de camping en rijden naar de Mont Ventoux. Het is 2 uur rijden en de meisjes gedragen zich voorbeeldig achterin. Ze vermaken zich heerlijk met wat tekenspulen en stickers. Het laatste halfuur zetten we even de tablet voor ze aan.

We zien de Mont Ventoux al van ver opdoemen.

Als we inchecken blijken we 1 van de laatste plaatjes te bemachtigen. Er is dit weekend een grote wielerwedstrijd op de Ventoux voor Belgen, er doen 2500 mannen en vrouwen aan mee.

Nadat we zijn geïnstalleerd pakt ook Joris zijn racefiets en begint aan de beklimming.

Yara gaat even slapen en verder vermaken de meiden zich met kleien. Aan het einde van de middag maken de meiden nog een wandeling naar het dorpje toe langs de prachtige druivenranken die overal staan. In het dorpje vinden we zwemkurkjes voor Julia.

Joris bereikt na 3 uur de top van de Mont Ventoux. He did it!

De camping is overigens erg simpel. Geen zwembad, geen speeltuin en ontzettend veel vliegen. We besluiten maar in de camper te avondeten, aangezien normaal buiten eten echt geen optie is. Prima zo voor 1 nachtje, maar morgen gaan we weer lekker verder.

De volgende ochtend verkennen we op de fiets nog even het dorpje, Bedoín. Het is daar inmiddels een drukte van belang met alle wielrenners die van start gaan.

Daarna pakken we de camper in en rijden naar Saint-Raphaël. Het is een lange rit van bijna 2,5 uur. We knippen hem in 2 stukken op. We rijden eerst ruim 1,5 uur. Dan gaan we tanken en picknicken bij een Aire de Service langs de snelweg. We leggen Yara op bed en rijden de laatste 40 minuten met haar slapend achterin.

We checken in bij camping Esterel. Een groot vakantiedorp met allerlei typen bungalows en nog zo'n 100 kampeerplaatsen met uitzicht op het Esterel gebergte. We kiezen een mooie plaats in de schaduw uit en kleden ons snel om, zodat we het zwembad in kunnen. Het is buiten 29 graden dus afkoelen is dan wel fijn!

De camping beschikt over een enorm zwembaden en glijbanen complex.  We proberen natuurlijk meteen alles uit!

Zaterdagochtend rijden we na het ontbijt met de camper naar Port Grimaud. Dit kleine plaatsje vlakbij Saint Tropez beschikt over een camper parkeerplaats. Joris en Esther hebben ooit, 15 jaar geleden ofzo, ook al de Cote d'Azur bezocht en zijn toen ook in Port Grimaud geweest. Dit plaatsje wordt ook wel 'klein Venetië' genoemd.

We kunnen de wagen voor 2 uur kwijt op de camperplaats en wandelen het plaatsje door.

We hadden bedacht om even naar het strand te gaan maar het is erg warm, zo'n 30 graden en op het strand is geen schaduw. We strijken daarom maar even neer bij een klein restaurantje en drinken daar wat. De meisjes spelen even samen met de dochter van de eigenaresse die haar barbies bij zich heeft.

Daarna wandelen we weer terug naar de camper, waar het binnenin inmiddels ruim 32 graden is. We hebben geen airco in de camper dus het is even doorbijten tot we terug op onze schaduwrijke camping zijn.

Joris gaat met Julia nog even zwemmen, Esther blijft bij Yara die nog even gaat slapen.

Na het avondeten bezoeken we nog even de speeltuin.

Zondags hebben we een camping dagje. De temperatuur stijgt weer boven de 30 graden uit. We beginnen in de ochtend met een plons in het binnenbad van de camping, ze noemen dit 'de jungle' en is alleen bedoeld voor kleine kinderen. De meisjes vermaken zich er uitstekend.

Na het middageten gaat Yara lekker slapen en bezoeken Esther en Julia even de mini club. Daarna gaan we de rest van de middag met z'n allen weer het zwembad in.

Na 3 nachten op deze camping rijden we maandagochtend weer verder. We besluiten eerst nog even van het leuke zwembad te genieten en rijden rond half 12 de camping af.

Als we even later allerlei leuke baaitjes tegen komen en we een mooie parkeerplek spotten, besluiten we ook naar zo'n baaitje te gaan.

Het zeewater is heerlijk en we zwemmen, verzamelen stenen en de meisjes doen een poging om met 2 kale stokken visjes te vangen. Julia is dan toch wat verbolgen over het feit dat er maar geen visjes aan haar hengeltje komen.

We lunchen simpel met een stokbroodje aan het strand en vervolgen onze weg richting Cagnes-sur-Mer.

Onderweg hebben we steeds prachtig uitzicht op de kuststrook.

Het blijkt lastig om de uitgezochte camping te bereiken omdat we een tunnel doormoeten van 3.30 meter. Onze camper is 3.10 en we willen het risico niet nemen. We rijden een stukje verder maar de tunnels die we daarna tegenkomen om aan de andere kant van de snelweg te komen zijn nog veel lager. We moeten een flink stuk omrijden en vervolgens zijn er ook nog wegwerkzaamheden waardoor er file is.

Uiteindelijk komen we rond 5 uur aan op onze camping. Na het inchecken nemen we nog lekker een duik in het zwembad.

Na het avondeten bezoeken we nog even de speeltuin.